هومنت

مجله ابنترنتی خانه و ساختمان

بلاگ

راهنمای خرید سینک ظرفشویی

یکی از پرکاربردترین بخش‌های هر آشپزخانه، سینک ظرفشویی آن است. این بخش نه تنها در خانه، که حتی در اغلب ادارات، شرکت‌ها و فروشگاه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین با انتخاب سینک مناسب، جلوه‌ی زیبایی نیز به آشپزخانه و یا فروشگاه خود می‌دهید. با مطالعه راهنمای خرید سینک ظرفشویی می‌توانید اطلاعات مفیدی کسب نموده و از بین انواع مختلف، بهترین آن را برگزینید.

توجه به نکات مهم هنگام خرید سینک ظرفشویی

قبل از هرچیز لازم است اطلاعاتی در مورد انواع سینک، اندازه و جنس سینک، نوع نصب و برخی نکات جانبی اطلاعاتی کسب نمایید.

انواع سینک ظرفشویی از لحاظ نوع نصب

سینک ظرفشویی روکار

این مدل که ارزان‌ترین سینک نیز می‌باشد، روی کابینت نصب شده و انتهای آن به دیوار پیچ می‌شود. به همین دلیل، احتمال اینکه آب به اطراف سینک پاشیده شود نیز کم است. اما آب‌بندی این مدل کمی مشکل است.

راهنمای خرید سینک ظرفشویی - سینک توکار

سینک ظرفشویی توکار

این سینک بخاطر ظاهر زیبایی که دارد، از پرطرفدارترین مدل‌ها (صرف‌نظر از جنس آن) می‌باشد. برای نصب این مدل، ابتدا صفحه روی کابینت را به مقدار لازم می‌برند. سپس سینک را درون آن قسمت نصب کرده و بعد از نصب سیفون، شیر آب و سایر وسایل جانبی، آن را کامل آب‌بندی می‌نمایند. سینک‌های توکار قیمت بالاتری نیز دارند. لازم به ذکر است که پیش از خرید، به محل قرارگیری خروجی سیفون آشپزخانه نیز توجه کنید تا متناسب با آن سینک را خریداری نمایید.

توجه 1: در هنگام نصب سینک‌های توکار بایستی حتما از کانترهای ضد آب استفاده کنید.

توجه 2: توجه داشته باشید که حتما یه طور کامل و دقیق آب‌بندی شود؛ چون در غیر این صورت احتمال آسیب رسیدن به کابینت وجود دارد.

راهنمای خرید سینک ظرفشویی - سینک زیرکار

سینک زیرکار یا زیر صفحه‌ای

این نوع سینک نیز طرفداران بسیاری داشته و در طراحی‌های مدرن زیاد دیده می‌شوند. از آنجایی که لبه‌ی این سینک زیر صفحه ی کابینت قرار گرفته و تنها بخش داخل سینک قابل مشاهده است، چنانچه به دنبال آشپزخانه پنهان هستید، می‌توانید از این سینک‌ها استفاده کنید.

این نوع سینک، نسبت به توکار دارای ظرافت بیشتری است. اما برای باقی ماندن درخشندگی آن باید مراقبت بیشتری نیز داشته باشید. اول از همه اینکه باید در ابتدا به خوبی آب‌بندی شود؛ در غیر این صورت صفحه‌ی روی کابینت باد خواهد کرد. اما چنانچه برای صفحه کابینت خود از صفحات کورین یا کوارتز استفاده کنید، به دلیل غیر قابل نفوذ بودن آن‌ها، این مشکل نیز به وجود نمی‌آید. اما باید قبل از خشک شدن آب روی سطح آن، حتما با یک دستمال خشک کنید تا درخشندگی آن از بین نرود.

انواع سینک ظرفشویی از نظر جنس

سینک استیل

سینک‌های استیل ضد زنگ معمول‌ترین مدل است که بخاطر زیبایی ظاهر آن، راحت تمیز شدن، دوام زیاد و ارزان بودنشان محبوب هستند. این سینک‌ها دارای ضخامت ورق مختلفی می‌باشند که در سینک‌های باکیفیت‌تر و گران‌تر به 1.2 میلیمتر نیز می‌رسد. از طرفی ممکن است در جاهایی که دارای آب سنگین است، لکه‌های آب بیشتر دیده شود و همچنین امکان خراشیده شدن این سینک‌ها نیز وجود دارد.

سینک شیشه‌ای

این مدل سینک، با وجود اینکه جلا و زیبایی خاصی دارد و برای مدتی، توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود، اما به دلیل مشکلات فراوانی که دارد، فروش آن کاهش یافته است. در واقع این مدل بیشتر جنبه‌ی تجملی داشته و برای آشپزخانه‌های خلوت مناسب است. در این سینک، که از شیشه سکوریت نشکن استفاده شده، مشکلاتی مانند باقی ماندن لکه آب، احتمال شکستگی و یا خط و خش بسیار زیاد، احتمال نفوذ آب به زیر شیشه، جدا شدن لگن از صفحه و … وجود دارد.

راهنمای خرید سینک ظرفشویی - سینک 
گرانیتی

سینک گرانیتی

این مدل سینک که 70 تا 80 درصد آن از پودر سنگ گرانیت و 20 تا 30 درصد آن نیز از رزین و مواد دیگر ساخته شده، در ایران طرفداران کمتری دارد. این محصول، دارای خواص آنتی باکتریال بوده و تمیز کردن آن راحت است. اما معایبی نیز دارد که از جمله می‌توان به وزن بالای آن، شکستن ظروف شیشه‌ای و چینی هنگام برخورد با آن، ترک برداشتن، مشخص شدن لکه آب و عرق کردن زیر لگن‌ها اشاره نمود.

چنانچه می‌خواهید از سینک‌های رنگی استفاده کنید، این نوع سینک (اما از نوع باکیفیتش) گزینه‌ی مناسبی است.

نکات دیگر هنگام خرید سینک ظرفشویی

سینک‌های ظرفشویی دارای دو مدل تک لگنه و دو لگنه، با آبگیر و بدون آبگیر است که بهتر است با توجه به اندازه‌ی فضایی که در آشپزخانه برای آن در نظر گرفته شده است انتخاب شود.

عمق لگن‌ها نیز متفاوت است و بهتر است با توجه به قد افراد استفاده کننده خریداری شود. چون با وجود عمق بیشتر، فرد نیز ممکن است بیشتر مجبور به خم شدن شده و روی کمر فشار وارد می‌کند.

یکی از معروف‌ترین برندهای سیـنک ظرفشویی در ایران برند بنتو سینک است که به شما این امکان را می‌دهد تا محصولاتی با کیفیت را با خیالی آسوده خریداری نمایید.

منبع: bentosink.com

One thought on “راهنمای خرید سینک ظرفشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *