هومنت

مجله ابنترنتی خانه و ساختمان

بلاگ

نکات طراحی دکوراسیون آشپزخانه

یکی از جذاب‌ترین و پراستفاده‌ترین فضاهای داخل منزل، آشپزخانه است. در نتیجه زیبایی آن تاثیر بسزایی در زیباتر شدن منزل دارد. از آنجا که تغییر دکوراسیون امری پرهزینه می‌باشد، استفاده از ایده‌های ماندگارتر و با دانستن نکات طراحی دکوراسیون آشپزخانه، باعث می‌شود آشپزخانه‌ای مدرن و زیبا داشته باشید.

چند نکته در مورد طراحی دکوراسیون آشپزخانه

رنگ

یکی از نکات اصلی، رنگ آشپزخانه است. رنگ آشپزخانه که به طور کلی در اولین نگاه توجه هرکس را به خود جلب می‌کند، باید جلوه بی نظیری را در فضای آشپزخانه ایجاد کند.

رنگ‌های فصلی دائما درحال تغییر بوده و هیچگونه ثباتی ندارند. در مقابل رنگ‌های روشن و به خصوص رنگ سفید هیچوقت قدیمی نمی‌شوند. برای رنگ کابینت‌ها از رنگ‌های خنثی برای ایجاد تعادل می‌توان استفاده کرد. برای آشپزخانه‌های دارای فضای کوچک، رنگ‌های روشن و براق گزینه مناسبی است تا آن را بزرگتر جلوه دهد.

جنس و رنگ کفپوش

کفپوش‌های چوبی با رنگ، جنس و طرح‌هایی که دارند می‌توانند نماینده مناسبی در دکوراسیون خانه باشند. در طراحی آشپزخانه‌های مدرن استفاده از پارکت و کفپوش‌های چوبی باعث ایجاد همخوانی با هر سبک دکوراسیون شده و فضای آشپزخانه را زیباتر نشان می‌دهد.

نکات طراحی دکوراسیون آشپزخانه - آشپزخانه کوچک

استفاده از خطوط افقی

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه باید روشی را انتخاب کنیم تا آشپزخانه بزرگ‌تر جلوه کند. این امر برای افرادی که آشپزخانه‌هایی با مقیاس کوچکتر دارند، مهم می‌باشد. استفاده از خطوط افقی باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه می‌شود. این خطوط می‌توانند بر روی دیوارها یا طراحی کابینت‌ها استفاده شوند.

نور و روشنایی

روشنایی و نورپردازی آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است. هرچه محیط دارای نور و روشنایی بیشتری باشد، هم جذابتر بوده و هم در روحیه افراد تاثیر بهتری خواهد داشت. منابع نوری در آشپزخانه به دو دسته نور طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند و لازم است توجه ویژه‌ای به منبع نور طبیعی که همان پنجره می‌باشد، داشته باشیم.

در آشپزخانه‌های مدرن معمولاً چراغ‌ها در داخل دیوار تعبیه شده‌اند و هودها و کابینت‌ها هم اغلب چراغ‌هایی دارند. در این بین، تمرکز نور بر روی اپن آشپزخانه و یا بخش جزیره بسیار مهم است که می‌توان با استفاده از نورپردازی به کمک هالوژن‌ها، آن را منحصر به فرد کرد.

نکات طراحی دکوراسیون آشپزخانه - مثلث کار

مثلث کار در آشپزخانه

شاید شما هم با مثلث کار در آشپزخانه آشنا باشید. مثلث کار، در نظر گرفتن مثلث فرضی است که راس آن، سینک، اجاق گاز و یخچال می‌باشد. رفت و آمد بین این سه راس مثلث باید بتواند به راحتی صورت بگیرد. در این بین سینک آشپزخانه، یکی از اصلی‌ترین بخش‌های این مثلث می‌باشد.

البته گاهی در آشپرخانه‌های کوچک ممکن است این مثلث به صورت خطی باشد.

جزئیات دکوراسیون

درباره جزئیات آشپزخانه، کابینت‌ها مهمترین جزء یک آشپزخانه می‌باشد که زیبایی آشپزخانه در گرو انتخاب طراحی آن می‌باشد. شلف‌ها، کابینت‌های نیمه شفاف و قفسه‌ها علاوه بر زیبایی، نشان دهنده نظم شما در چیدمان آن نیز می‌باشد.

برای انتخاب کابینت‌های متداول و دارای درب، بهتر است به سراغ کابینت‌های عمیق و جادار بروید زیرا فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد و باعث می‌شود ظاهر آشپزخانه کاملا مرتب به نظر برسد.

انتخاب سینک‌های کوچک، باعث می‌شود فرآیند شستشو سخت و آزاردهنده باشد. سینک‌های بزرگ یا سینک‌های دو لگنه، طراحی آشپزخانه شما را تکمیل کرده و برای هر فرد، ایده آل می‌باشد.

در این مقاله تعدادی از نکات طراحی دکوراسیون آشپزخانه را برای شما بیان کردیم. شما چه نکته ای در طراحی آشپزخانه خود در نظر می گیرید؟ از دیدن نظرات شما در زیر این مقاله خرسند خواهیم شد.

منبع: ahmadishop.ir

شاید این مطلب را نیز دوست داشته باشید: 10 نکته مهم اصول طراحی سرویس بهداشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *