هومنت

مجله ابنترنتی خانه و ساختمان

بلاگ

راهنمای خرید فر توکار

فر وسیله‌ای است که پخت سریع انواع غذاها و شیرینی‌ها را با حفظ خاصیتشان فراهم می‌کند. با انتخاب فر مناسب آشپزی بسیار آسان شده و تجربه دلچسبی را به شما هدیه می‌کند. پیش از بیان مطالبی در مورد راهنمای خرید فر توکار ، بهتر است به معرفی انواع آن بپردازیم.

انواع فر

فرها از نظر نوع دو دسته هستند: فرهای توکار (built-in) و مبله (free-stand). امروزه با توجه به طراحی آشپزخانه ها و کوچک بودن فضاها، استفاده از گازهای رومیزی (گاز صفحه ای) به جای اجاق گاز مبله بیشتر شده است. به همین دلیل استفاده از فرهای توکار نیز با استقبال بیشتری مواجه شده است. همچنین، یکی دیگر از دلایل مورد توجه قرار گرفتن آن، هماهنگی با کابینت‌ها و زیبایی بیشتر می‌باشد.

انواع فر توکار

• فر توکار برقی

این نوع فر، از محبوب‌ترین انواع فر بوده و از برق برای پخت غذا استفاده می‌کند. فر برقی برای جاهایی که لوله کشی گاز وجود ندارد نیز بسیار مناسب می‌باشد. این فرها، کارهای گرم کردن و یخ زدایی غذا را نیز انجام می‌دهند. بسته به مدل های مختلف، عملکردهای متفاوتی نیز دارند. امروزه، فرهای توکار برقی دارای تنوع بیشتری می‌باشند.

یکی از نکات مهم انتخاب فرهای برقی، توجه به «برچسب سطح مصرف انرژی» است. اکثر مصرف کنندگان تصور غلطی از میزان مصرف برق آن دارند و فکر می‌کنند هزینه‌اش بالا بوده و استفاده از آن مقرون به صرفه نیست. در صورتی که امروزه با پیشرفت تکنولوژی، این محصولات دارای برچسب انرژی A هستند و در نتیجه، هزینه‌ی مصرف برق آن بسیار ناچیز است.

• فر توکار گازی

این نوع فر، از گاز شهری برای عمل پخت و پز استفاده می‌نماید. برای نصب این نوع از فرها باید انشعاب گاز و فلکه گاز، از اجاق گاز (مبله یا رومیزی) جدا باشد. قیمت و راه اندازی فرهای گازی ارزان تر است، اما در مجموع عملکرد فرهای برقی در توزیع گرما، بهتر از فرهای گازی می‌باشد.

• فر توکار برقی و گازی

این نوع فرها هم با گاز و هم با برق کار می‌کنند. اما هم زمان نمی‌توان از هردو استفاده کرد. به عنوان مثال، می‌توان مرغ را توسط گاز پخته و برای برشته کردنش از گریل که با برق کار می‌کند استفاده نمود. همچنین اگر گاز قطع بود می‌توان از برق برای پخت استفاده کرد و بالعکس. برای نصب این نوع فرها نیز باید انشعاب گاز و فلکه گاز، از اجاق گاز (مبله یا رومیزی) جدا باشد.

راهنمای خرید فر توکار

راهنمای خرید فر توکار و ویژگی های مهم آن

• اندازه

معمولا فرهای توکاری که در بازار وجود دارند، دارای عرض 60، 68، 76 و 91 سانتیمتر هستند. اما رایج ترین آن ها دارای ابعاد 60 در 60 سانتیمتر می باشد. قبل از خرید فر توکار لازم است به اندازه فضای موجود در کابینت دقت نمایید.

• ظرفیت

امروزه ظرفیت فرهایی توکار افزایش یافته و کوچکترین سایز آن دارای 58 لیتر و بزرگترین سایز نیز دارای ظرفیت 78 لیتر می‌باشد.

• مصرف انرژی

بررسی های انجام شده نشان می‌دهد که فرهای برقی محبوبترین نوع فر توکار می‌باشد. اما ممکن است برخی تنظیم حرارت با شعله گاز را ترجیح داده و راحت تر بتوانند ولوم گاز و درنتیجه حرارت ظرف و غذا را تغییر دهند.

راهنمای خرید فر توکار

• جنس بدنه داخلی، کیفیت درب فر و عایق بندی بدنه

برخی فرها دارای دیواره چدنی بوده و در اثر حرارت، چربی حاصل از پخت که روی آن ریخته شده، آب می شود و به کف فر منتقل می‌شود.

• قابلیت جداسازی قطعات داخلی

در بعضی فرها برای تسهیل پاکیزگی، می‌توان درب فر و همچنین شیشه داخلی آن را جدا کرده و پس از شستشو آن را متصل نمود.

• قفل کودک

با این قفل می‌توان کنترل های فر را غیر فعال نمود. این مورد برای خانواده‌هایی که دارای فرزند خردسال هستند بسیار مناسب است.

• لامپ فر

به وسیله لامپ فر می توان به راحتی غذای در حال پخت در داخل فر را دید. بعضی از فرها دارای لامپی در انتهای آن هستند که باید به طور منظم تعویض شود. اما بیشتر فرها دارای لامپ LED بوده که نور بیشتر و مصرف کمتری دارند.

برخی دیگر از ویژگی های فرهای توکار

برخی از فرها دارای ویژگی‌های دیگری نیز هستند. از جمله: تمیزکنندگی خودکار، امکان پخت با برنامه‌های متنوع، کم شدن صدای فن خنک کننده فر، مجهز شدن به فن کانوکشن برای پخت یکنواخت غذا و …

فرها به دو صورت مجزا و دابل هستند. در فرهای دابل امکان پخت همزمان غذاهای متفاوت در دماهای مختلف وجود دارد.

منبع: ahmadishop.ir

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید سینک ظرفشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *